Bramy Warsztatowe

Bramy Warsztatowe

Bramy warsztatowe to specjalna grupa bram segmentowych przeznaczonych do warsztatów samochodowych i stacji diagnostycznych. Chociaż zasada działania jest identyczna jak w przypadku innych bram przemysłowych to jednak tutaj, z reguły kładzie się nacisk na swobodę pracy, ilość światła dziennego oraz na specjalne ukształtowanie prowadnic pracy, które w najmniejszym stopniu powinni utrudniać np. podnoszenie samochodu na podnośniku.
W większości przypadków, o ile nie zaplanowano oddzielnego wejścia, bramy warsztatowe (przynajmniej jedna z nich, jeżeli warsztat ma kilka stanowisk) są wyposażone w drzwi serwisowe. Jest to najbardziej przydatny element w takich bramach. Kolejną sprawą jest zapewnienie odpowiedniej ilości światła dziennego wewnątrz warsztatu – tutaj mamy do  dyspozycji panele przeszklone lub okienka wstawiane w panel standardowy.

Ze względu na te elementy bramy warsztatowe możemy podzielić na:

  • bramy segmentowe pełne, z drzwiami serwisowymi;
  • bramy z okienkami;
  • bramy z panelem przeszklonym (lub z kilkoma panelami);
  • bramy panoramiczne, w których pierwszy panel jest pełny, a pozostałe są panelami przeszklonymi.

Bramy warsztatowe częściowo przeszklone

Istnieje również możliwość wykonania bramy standardowej z dodatkowymi panelami przeszklonymi. Jest to rozwiązanie bardzo popularne – bramy warsztatowe wówczas posiadają większość paneli standardowych i kilka paneli przeszklonych. Jest to pewien kompromis, który z jednej strony pozwala na wykonanie bramy ciepłej, zaś z drugiej pozwala na dostarczenie jakiejś ilości światła dziennego do pomieszczeń.

Innym rozwiązaniem może być zastosowanie okienek w bramie, chociaż takie stosuje się raczej tam, gdzie użytkownikowi zależy raczej na tym, aby pracownicy warsztatu mogli podczas pracy obserwować to co dzieje się na podjeździe.
Nie bez znaczenia jest tutaj odpowiednie ustawienie wysokości panela przeszklonego lub okienek w bramie. Jeżeli okienka lub panel przeszklony mają za zadanie w pierwszej kolejności zapewnić widoczność tego co dzieje się za bramą to naturalną wysokością jest tzw. wysokość wzorku. Kiedy brama zbudowana jest z paneli o wysokości 610 mm, wówczas okienka lub panel przeszklony w bramie warsztatowej instaluje się jako trzeci panel od dołu – przeszklenie występuje wówczas w zakresie od 1200 mm do 1800 mm. Jeżeli jednak przeszklenie ma dostarczać głównie światło dzienne do pomieszczenia, to warto ulokować je nieco wyżej. Częstym błędem jednak jest umiejscowienie przeszklenia w ostatnim panelu. Warto wiedzieć, że ostatni panel często może być zacieniony przez dach warsztatu.


Usługi

  • Sprzedaż
  • Montaż
  • Serwis
  • Serwis Pogwarancyjny
  • Doradztwo

Kontakt

  • Konin Ul. Wiśniowa2
  • Tel: 691 422 174
  • bartorex2012@o2.pl

Bramy Warsztatowe

Bramy Warsztatowe

Bramy warsztatowe to specjalna grupa bram segmentowych przeznaczonych do warsztatów samochodowych i stacji diagnostycznych. Chociaż zasada działania jest identyczna jak w przypadku innych bram przemysłowych to jednak tutaj, z reguły kładzie się nacisk na swobodę pracy, ilość światła dziennego oraz na specjalne ukształtowanie prowadnic pracy, które w najmniejszym stopniu powinni utrudniać np. podnoszenie samochodu na podnośniku.
W większości przypadków, o ile nie zaplanowano oddzielnego wejścia, bramy warsztatowe (przynajmniej jedna z nich, jeżeli warsztat ma kilka stanowisk) są wyposażone w drzwi serwisowe. Jest to najbardziej przydatny element w takich bramach. Kolejną sprawą jest zapewnienie odpowiedniej ilości światła dziennego wewnątrz warsztatu – tutaj mamy do  dyspozycji panele przeszklone lub okienka wstawiane w panel standardowy.

Ze względu na te elementy bramy warsztatowe możemy podzielić na:

  • bramy segmentowe pełne, z drzwiami serwisowymi;
  • bramy z okienkami;
  • bramy z panelem przeszklonym (lub z kilkoma panelami);
  • bramy panoramiczne, w których pierwszy panel jest pełny, a pozostałe są panelami przeszklonymi.

Bramy warsztatowe częściowo przeszklone

Istnieje również możliwość wykonania bramy standardowej z dodatkowymi panelami przeszklonymi. Jest to rozwiązanie bardzo popularne – bramy warsztatowe wówczas posiadają większość paneli standardowych i kilka paneli przeszklonych. Jest to pewien kompromis, który z jednej strony pozwala na wykonanie bramy ciepłej, zaś z drugiej pozwala na dostarczenie jakiejś ilości światła dziennego do pomieszczeń.

Innym rozwiązaniem może być zastosowanie okienek w bramie, chociaż takie stosuje się raczej tam, gdzie użytkownikowi zależy raczej na tym, aby pracownicy warsztatu mogli podczas pracy obserwować to co dzieje się na podjeździe.
Nie bez znaczenia jest tutaj odpowiednie ustawienie wysokości panela przeszklonego lub okienek w bramie. Jeżeli okienka lub panel przeszklony mają za zadanie w pierwszej kolejności zapewnić widoczność tego co dzieje się za bramą to naturalną wysokością jest tzw. wysokość wzorku. Jeżeli brama zbudowana jest z paneli o wysokości 610 mm, wówczas okienka lub panel przeszklony w bramie warsztatowej instaluje się jako trzeci panel od dołu – przeszklenie występuje wówczas w zakresie od 1200 mm do 1800 mm. Jeżeli jednak przeszklenie ma dostarczać głównie światło dzienne do pomieszczenia, to warto ulokować je nieco wyżej. Częstym błędem jednak jest umiejscowienie przeszklenia w ostatnim panelu. Warto wiedzieć, że ostatni panel często może być zacieniony przez dach warsztatu.


Usługi

  • Sprzedaż
  • Montaż
  • Serwis
  • Serwis Pogwarancyjny
  • Doradztwo

Kontakt

  • Konin Ul. Wiśniowa2
  • Tel: 691 422 174
  • bartorex2012@o2.pl